Eerste week - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jack wueelewuog - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jack wueelewuog - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack

13 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hoi familie en vrienden,

Na een vlucht van 12 uur was ik 's ochtends aangekomen in Singapore. Gezien ik een tussenstop had van 14 uur ben ik de stad in geweest om een rondje te lopen. Mooie stad, hoge gebouwen, mooie haven en een Chinese wijk waren de dingen die ik heb gezien. Ik heb niet al te lang rond gelopen, omdat ik gebroken was na 24 uur zonder slaap in combinatie met het reizen.

Na een 40 uur durende reis, met weinig slaap dankzij o.a. een schreeuwend kind naast me in het vliegtuig kwam ik aan in Christchurch. In de laatste vlucht heb ik een meisje ontmoet uit Duitsland en zij vroeg mij mee te gaan naar Westport in het westen van het zuider eiland. Zij zou daar de marathon lopen en er zou een festival zijn. Klonk als een goed plan, maar toen ik aankwam om mn bagage op te pikken bleek dat deze 'kwijt' was.. Na het een en ander geregeld te hebben ben ik zonder bagage naar Westport toe gegaan.

We hadden een auto gehuurd en zijn het binnenland doorgereden. Nieuw Zeeland is echt schitterend! Had alleen te veel haast waardoor ik (nog) geen foto's heb kunnen maken. In Westport heeft zij de marathon gelopen en we hebben samen het festivalletje (dat uiteindelijk niet veel voorstelde) meegepakt. We hebben een paar gepensioneerde mensen ontmoet en hebben een hapje met hen mee kunnen eten.

Gezien het Duitse meisje nogal apart was, om het maar even zo te omschrijven, wist ik niet hoe snel ik bij haar vandaan moest komen en ik ben teruggereden met mensen die we hadden ontmoet in het resort. Dit waren Simon en Christin die de mararthon hadden gelopen en zij wonen in Christchurch. Super vriendelijke mensen en zij hebben mij bij hostel 'The Old Country House' afgezet.

In het hostel ontmoette ik gelijk een paar leuke mensen waarbij ik mee kon eten. Ook heb ik de backpackers ontmoet die in het hostel werken, waardoor we hier nu met een leuk groepje zitten. Een paar kunnen aardig gitaarspelen en hebben dan ook al wat 'jamsessies' gehad!

Eergister zaten we in de tuin van het hostel toen er een Duitse jongen, Andrew, naar ons toe kwam om te vragen of er mensen zin hadden om te gaan bergklimmen. Hij had alle spullen, maar geen auto om op de juiste locatie te komen. Anthony, een Kiwi die ook in het hostel verblijft en waarmee ik omga heeft een auto en we stemde natuurlijk gelijk in!

Bergklimmen was erg gaaf en Andrew vroeg me vandaag om dit weekend naar Castlehill (geloof ik) te gaan om daar te gaan klimmen. Hij heeft een maatje nodig voor veiligheid en ik vind het super gaaf. Prima combo dus!

Al met al dus een bijzondere, maar vooral een heel leuke eerste week!! Als je me nu zou vragen of dat ik spijt heb van deze keuze zou ik enkel kunnen antwoorden met 'waarom ben ik niet eerder gegaan??'.

Ondanks al het leuke dat ik meemaak mis ik jullie natuurlijk wel een beetje! Ik zal proberen m'n verhalen kort te houden en natuurlijk zoveel mogelijk van me te laten horen. Er is echter niet overal WiFi..

Tot mn volgende verhaal!

  • 13 Februari 2014 - 01:41

    Thum:

    Way to go jackpacker!!!
    lekker verhaaltje hoor!
    Have fun!


  • 13 Februari 2014 - 07:56

    Jeanette:

    He Jack,
    Ik had je nog een mial gestuurd in januari maar kreeg geen reactie. Dus super om te lezen dat je geen spijt hebt van je beslissing en dat kan ik me goed voorstellen. In die ene week heb je al weer veel leuke en aparte dingen meegemaakt. Geniet er lekker van!!
    Groetjes Jeanette

  • 13 Februari 2014 - 08:45

    Mieke:

    Lieve Jack,

    Fijn dat je veilig aangekomen bent na zo'n lange reis,vind het toch altijd weer spannend. Het bergbeklimmen vind ik dan ook weer een nieuwe uitdaging, kan ik me daar weer zorgen over maken!! Je kunt ook gewoon een kantoorbaantje nemen!! Echt veeeeeel leuker!!!! Doe voorzichtig en kom veilig terug, wel genieten maar met mate!!

    Hier alles goed, regen! Lex en ik gaan zondag naar NAC Feyenoord in Breda met de zaak van pap (ook spannend)."s avonds naar Kristin, die viert haar verjaardag dan pas. Het is dan voorjaarsvakantie, heerlijk.

    Mike vindt zijn werk leuk, gelukkig.

    Jack doe voorzichtig en je weet, niks doen wat ik ook niet zou doen.

    Love you, dikke kus mam xx

  • 13 Februari 2014 - 10:03

    Deborah En Esther:

    Hii Jack,

    Wat leuk om beetje het gevoel te krijgen dat wij er ook zijn haha. We zien dat je heel erg genieten en zijn heel blij voor jou! Wacht met spanning af op het volgende verslag! Veel plezier!!

    Kusjes van je leukste collega's ;) xx

  • 13 Februari 2014 - 10:05

    Deborah En Esther:

    *geniet

  • 13 Februari 2014 - 13:25

    Mala:

    Hi Jack,

    Wat leuk om zo met jou mee te reizen. Geniet net als jij dat doet. Ga zo door en maak je droom werkelijkheid. Hoop veel van je te kunnen lezen.

    Kusje en een groet van je andere lieve en leuke collega. XX

  • 13 Februari 2014 - 17:15

    Karin Van Beugen:

    Hoi Jack,

    Nou dat is zeker een goed begin je van je vakantie! Leuk om je te volgen en je verhalen te lezen. Geniet er van en tot het volgende avontuur. Groetjes Karin

  • 14 Februari 2014 - 00:20

    Monique:

    Heey Jack!
    Wat een marteling om je verslag te lezen zeg! Ik kan niet wachten tot ik over twee weken kan gaan reizen en over een maand in NZ aankom! Kan de tijd niet wat sneller gaan?? Heel vet wat je in de eerste week al allemaal hebt gedaan.

    See ya! xx

  • 16 Februari 2014 - 00:24

    Jack Wueelewuog:

    Bedankt voor alle leuke reacties! Bergbeklimmen dit weekend was super gaaf en op een schitterende locatie!! Ik schrijf snel een volgend verslag anders worden ze zo lang!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

New Zealand and more..



Recente Reisverslagen:

15 Juni 2014

'Settling down'

05 April 2014

Het is zooo hard..!

27 Februari 2014

Castlehill, Duneden, Queenstown and Milford Sound.

13 Februari 2014

Eerste week
Jack

Reisverslag Jack Wueelewuog

Actief sinds 17 Dec. 2012
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 7426

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 23 Februari 2013

Australië 2013

01 Februari 2014 - 30 November -0001

New Zealand and more..

Landen bezocht: