Castlehill, Duneden, Queenstown and Milford Sound. - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Jack wueelewuog - WaarBenJij.nu Castlehill, Duneden, Queenstown and Milford Sound. - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Jack wueelewuog - WaarBenJij.nu

Castlehill, Duneden, Queenstown and Milford Sound.

Door: Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack

27 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

"Hey bro, How are ya?"

Is de meest gesproken zin die ik de afgelopen 3 weken heb gehoord. Ben er nog steeds niet over uit of ik erop moet antwoorden of niet.. Maar iedereen hier is zoo vriendelijk! Ik stond laatst bij de kassa in de supermarkt en de kassiere vroeg mij hoe m'n weekend was..! Geweldig!

Maar goed, wat heb ik de afgelopen weken uitgespookt? Zoals ik in mijn vorige verhaal heb aangegeven zou ik naar Castlehill gaan. Samen met Andrew ben ik daar naartoe gaan liften. Na een half uur wachten werden we opgepikt en in het klimgebied van Castlehill afgezet. Castlehill is schitterend en ik zal in de loop vsn tijd ook nog wel wat foto's hiervan uploaden, maar nu helaas niet mogelijk.. We hebben daar geklommen en gekampeerd. De volgende dag ook geklommen en weer terug gelift naar Christchurch. Na 10 minuten werden we opgepikt door een gezin met 3 kinderen, waarvan de oudste 4 jaar oud was..!! We hebben zelfs een ijsje gekregen onderweg!

De dagen daarop ben ik opzoek gegaan naar een auto en ik ben nu de trotse eigenaar van een schitterende Honda Odyssey! Als ik de achterbank neerklap kan ik een 2 persoons luchtbed erin kwijt. Erg comfi! Nu dat ik vervoer had zijn we opnieuw naar Castlehill gegaan. We hadden in het hostel een Colombiaanse jongen ontmoet, Andres, en hij was ook wel in om berg te klimmen. Daarnaast konden we zodoende ook de benzinekosten splitten. We zijn gaan bergbeklimmen en hebben voor het eerst in mijn auto gekampeerd. Was goed te doen met 2 personen!

De volgende dag hebben Andres en ik besloten dat we naar Duneden wilde gaan omdat daar Freshmanweek was en daar zouden goede feestjes zijn. Voordat we vertrokken zijn we op eigen houtje, zonder helm, schoenen of een degelijke zaklamp, door een grot gelopen. Dat was een tocht van een uur door ijskoud water, maar schitterend! Het was zo donker in de grot dat als we onze zaklampen uitdeden je letterlijk niks kon zien..! Na de grot hebben we Andrew afgezet op een locatie waar hij kon liften en zijn Andres en ik begonnen aan een 5 uur durende rit naar Duneden.

In Duneden aangekomen bleken de hostels vol te zijn. We besloten de auto op een parkeerplaats in de stad te parkeren en daar te slapen. We konden echter wel een douche en keuken gebruiken dus zijn we een hostel ingesneakt en gebruik gemaakt van de faciliteiten. In het hostel hebben we 2 duitse jongens ontmoet en zij wiste wel waar het feestje zou zijn. We zijn met hen meegelopen naar Castlestreet, daar zouden mensen een feestje houden op de straat. Ik verwachtte dat het een soort georganiseerd festival zou zijn, maar het bleek een soort Project-X party te zijn..! Aangekomen op Castlestreet was er 1 huis waar het feest zich afspeelde. Campus security stond voor het huis, maar grepen niet in terwijl een dergelijk feest niet is toegestaan en er duizenden mensen rondom en in het huis stonden te feesten. In het huis was er een kamer zonder lichten waar een Dj stond te draaien. Boven klommen mensen uit het raam van de badkamer om het dak op te gaan. Het was letterlijk een huisfeest zoals je in typische Amerikaanse college movies ziet! Geweldig! De volgende dag zijn we in Duneden rond gaan rijden, omdat er een schitterend uitkijkpunt zou zijn. Onderweg reden we langs een bord dat aangaf dat er een kasteel was en we zijn afgeslagen omdat te bekijken. Onderweg liepen er 2 meisjes de heuvel op met grote tassen en we besloten hen een rit aan te bieden. Zij waren Grieks en ook onderweg naar het kasteel. Daarna zijn ze meegereden naar het uitkijkpunt waar we zeeleeuwen en zeehonden hebben gespot! Daarna hebben de dames voor ons gekookt en zijn we met z'n alle opnieuw naar Castlestreet gegaan. Na 2 nachten in Duneden hebben we besloten naar de adreneline hoofdstad van de wereld te gaan; Queenstown.

Aangekomen in Queenstown zijn we naar een kampeerspot gegaan. We hebben de auto slaapklaar gemaakt en zijn het centrum ingegaan voor een drankje. Queenstown heeft geweldige bars en om uit te gaan ben je zeker op de juiste locatie! Gezien het de adrenaline hoofdstad is hebben we ook wat activiteiten geboekt; bungeejump (134 meter), canyoning (van watervallen afspringen en natuurlijke glijbanen) en Milford Sound (een boottocht tussen enorme bergen). Bungeejump zijn we mee begonnen. Ik scheet mn broek zowat vol..! Ik heb met m'n GoPro m'n gezicht gefilmd en het lijkt alsof ik een spook zie..! Na de bungeejump zijn we de auto ingesprongen om 4 uur te rijden naar Milford Sound welke we voor de volgende dag hadden geboekt. Onderweg hebben we een Frans stel ontmoet, zij waren ook op weg naar Milford Sound en adviseerde ons gewoon te kamperen op de parkeerplaats. Aangekomen op de parkeerplaats in Milford Sound bleek dat we niet de enige waren. Er waren nog 3 Franse jongens die waren geadviseerd op de parkeerplaats te kamperen door een kampeerspot welke volgeboekt was. Later kwamen er ook nog 2 engelse meisjes, Nathalie en Elena, welke opzoek waren naar een slaapplek. We hebben een drankje met hen gedaan en we zouden de volgende dag op dezelfde boot gaan. De boottocht was schitterend, maar na 1,5 uur alweer voorbij.. Daarna zijn we terug gereden naar Queenstown.

Andres is vanochtend zijn eigen kant opgegaan, vanwege zijn tijdsbestek en ik wilde hier blijven. Straks ga ik een drankje doen met de Engelse meisjes die ik in Milford Sound heb ontmoet en een engelse jongen, Ed, die ik van de week heb ontmoet. Morgen Canyoning met Ed oa!!

Beetje een lang verhaal, maar ik heb me nog ingehouden..! Het volgendr verhaal zal alles te maken hebben met werk zoeken.. Hoop ik..!

Tot snel!

  • 27 Februari 2014 - 07:29

    Kees:

    Nou Jack,
    Dat was me wel een verhaal met heel veel inhoud en feiten.Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Wel wat anders dan een 9.00 tot 17.00 uur baan!
    Ik zal niet zeggen doe ze allemaal de groeten maar ik hoop dat je het erg naar je zin zult blijven hebben.
    groeten van Greet en ik en natuurlijk van opa en oma.

  • 27 Februari 2014 - 08:11

    Mieke:

    Hoi Jack,

    Wat veel al gedaan en gezien, Ik vind het allemaal best eng! Ik hoop dat je wel een beetje verstandig blijft en niets doet wat ik ook niet zou doen. Succes met het werk zoeken!
    Hier gaat alles goed, pap heeft het druk op werk en bij het tuincentrum wordt het ook al drukker. Er wordt ook verbouwd, er komt een andere ingang, en nieuwe kassabalie's.
    Verder is het leven hier best saai, dus ik heb mij opgegeven voor een parachutsprong, bungeejumpen en ik ga in het zwembad van de hoogste glijbanen!!! Nu weet je waar jouw lef en avontuur vandaan komt.

    Doe voorzichtig, geniet maar met mate!!!

    Ik hou van je tot de lucht en weer terug en dan nog veeeeeel meer!11

    xxmam

  • 27 Februari 2014 - 08:30

    Deborah:

    Hii Jackpacker! Wat maak je zoveel leuks mee! Gooi je charmes in de strijd en dan vind je gauw wel een baantje hoor ;). Jammer dat ik geen vrolijke Jack op kantoor zie, maar ach ja aan Pim heb ik voorlopig wel genoeg vreugde om me heen en Mike is een goede vervanger (tot nu toe, hahaha). Veel plezier!!! xx

  • 27 Februari 2014 - 10:19

    Sander:

    Hi there, Jack! Niets teveel gezegd, he? Je bent écht in het mooiste en het meest relaxte land ter wereld! Zo te lezen vermaak je je uitstekend, ik ben benieuwd of je snel aan het werk komt en hoe je dat dan bevalt, maar dat gaan we nog wel lezen, denk ik. Blijf je in Queenstown? Dat is wel the place to be als je werk zoekt, neem ik aan. Maar vergeet ondanks het werken niet te genieten daar! Groet, Sander.

  • 27 Februari 2014 - 16:18

    Karin Van Beugen:

    Hee Jack, leuk verhaal hoor!! Jij maakt wat mee, zeg. Supergaaf. Veel plezier nog en ik hoop dat een baantje vinden wil lukken. PS: ik maak ook van alles mee: ik heb net 2 lelijk dikke complexe schades van jou op mijn naam gekregen. Thanks bro! ;-) Groetjes Karin

  • 28 Februari 2014 - 09:34

    Jack Wueelewuog:

    Oom Kees, het is hier geweldig! Heb het enorm naar mn zin en houd eigenlijk een klein beetje vakantie.. Let wel goed op mn centjes omdat ik nog geen werk heb.

    Mam, wat een badass! De hoogste glijbanen?? HAHA! "Tot de lucht en verder" zeiden we vroeger altijd!! :D

    Deborah, houdt mn broer mn naam een beetje hoog of verbetert ie 'm?? Leuk dat je 'm mag!

    Sander, het is inderdaad een schitterend land! Ik heb zelfs de one lane bridges naar Westport herkend! Queenstown is ge-wel-dig! Moet hier wel op mn centjes letten..!

    Karin, sorry voor die complexe schades.. Ton en Desmond gaven mij die graag.. Ik heb er alle vertrouwen in dat JIJ er wel uitkomt! Zo niet, kan je me natuurlijk altijd contacten voor aanvullende info etc! Hoe doet Mike het??

    Leuk dat jullie reageren!

  • 28 Februari 2014 - 10:45

    Joep :

    Jack ik kom eraan !!!

  • 28 Februari 2014 - 14:18

    Jennifer:

    Hiii Jacky,

    Wat een geweldige dingen maak je daar allemaal mee. Super vet!
    Echt mooi hoe iedereen zo makkelijk daar met elkaar omgaat, jij switch-ed gewoon elke keer van reismattie haha.

    Binnekort eventjes skypen?!
    Succes met het zoeken naar een baan :D

    xxxxxx

  • 28 Februari 2014 - 16:54

    Sjanie:

    Wat leuk joh wat je tot nu toe allemaal al gedaan hebt, ben jaloers, en zoals die oudjes vaak zeggen, als ik t over mocht doen! Nou Jack dan wist ik t nu wel, veel plezier nog en succes met t zoeken naar een baan, en doe wel voorzichtig hee, dikke x uit Strijen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

New Zealand and more..



Recente Reisverslagen:

15 Juni 2014

'Settling down'

05 April 2014

Het is zooo hard..!

27 Februari 2014

Castlehill, Duneden, Queenstown and Milford Sound.

13 Februari 2014

Eerste week
Jack

Reisverslag Jack Wueelewuog

Actief sinds 17 Dec. 2012
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 7424

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 23 Februari 2013

Australië 2013

01 Februari 2014 - 30 November -0001

New Zealand and more..

Landen bezocht: