Het is zooo hard..! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jack wueelewuog - WaarBenJij.nu Het is zooo hard..! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jack wueelewuog - WaarBenJij.nu

Het is zooo hard..!

Door: Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack

05 April 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Het is zo hard om een blog bij te houden als je alleen maar leuke dingen aan het doen bent..! Het laatste verhaaltje is van 27 februari en inmiddels heb ik zoveel leuke dingen gedaan en zoveel nieuwe mensen ontmoet. Om het kort te houden zal ik proberen niet al te veel in details te treden en slechts de highlights mede te delen.

Na Queenstown ben ik verder gaan reizen met Ed en Virginia (meisje uit de States en ontmoet in Queenstown). Ondanks de gebroken voet van Virginia hebben we enkele hikes gedaan in Wanaka en Fox Glacier. In Wanaka begon het te sneeuwen na dat we 1000 meter omhoog waren gelopen en in Fox Glacier (de naam zegt het wellicht al) hebben we gletsjers gezien. We hebben in een hostel aan het strand geslapen en we zijn in Hanmer Springs naar een zwembad gegaan waar ze verschillende temperaturen hebben in de verschillende baden, verwarmd door natuurlijke warmwater bronnen. Daarna zijn we naar Christchurch gegaan, omdat ik daar rond 19 maart moest zijn om mijn nichtje Monique op te pikken voor een twee weekse rondreis op het zuid eiland.

Ed was teruggegaan naar Queenstown en Virginia en ik hadden besloten naar Kaikoura te gaan voor enkele dagen, omdat ik tijd genoeg had voordat Monique in Christchurch zou arriveren. In Kaikoura hebben we een boottocht geboekt om walvissen te spotten. We hebben welgeteld 1 walvis gezien.. Als goedmakertje hebben we wel zo'n 200 dolfijnen gezien. Al met al de moeite waard.

In Kaikoura heb ik Natalie ontmoet en zij was in voor een twee weekse roadtrip met mij en mijn nichtje. We zijn samen teruggereisd naar Christchurch en we hebben Monique opgepikt van het vliegveld. We bleven 1 nacht in een hostel in Christchurch, omdat ik Monique wilde voorstellen aan mijn vrienden welke ook gitaar spelen. We hebben wat gejammed en een spelletje gespeeld. Voor we het wisten hebben we nog twee mensen gevonden die met ons mee wilde reizen voor twee weken; Mike (44 jarige Engelsman) en Adrien (Fransman die hier eigenlijk is voor een studie). Met een volle auto zijn we de volgende dag vertrokken.

In twee weken zijn we in Lake Takapo, Queenstown, Wanaka, Fox Glacier, Franz Joseph, Punakaiki, Motueka, Nelson, Picton en Kaikoura geweest. Tijdens deze trip hebben we gehiked, gejammed, gekayakt, boottochten gedaan, heel veel kilometers gemaakt, lekker gegeten, kampvuurtjes gemaakt, zeegevist, gezwommen, gletsjers gezien, gefeest en vooral heel veel plezier gemaakt. Het was een superleuke groep, totdat we de supermarkt inliepen. :p

Monique heb ik eergisteren gedropt op het vliegveld en zij zal snel weer in Nederland zijn. Ik ben alweeerr in Christchurch, maar nu voor het eerst op zoek naar werk. A.s. maandag heb ik een interview met een job agency. Ze doen echter slechts werk in constructiewerkzaamheden, weet nog niet of dat ik dat wil doen.. De huisgenoot van Andrew (de bergbeklimmer) is manager in een winkel voor allerlei buitensporten (zoals begbeklimmen) en hij gaf aan dat hij waarschijnlijk wel een parttime baan voor mij heeft. Als ik daarnaast een baan in een bar kan vinden zou het ideaal te combineren zijn. (Zoals beloofd is mn volgende verhaaltje dus over het zoeken van een baantje gegaan.)

Ik heb een verrassing aan Monique meegegeven. Zij zal dit aan mn mams geven, maar iedereen is welkom om een kopje koffie te drinken met mams en de verrassing te bekijken. (Geen dank voor het versturen van de uitnodiging, mam. Heb je wat afleiding, omdat je me zo mist ;) )

En oja, voor degene die het nog niet hebben gezien.. Op facebook heb ik honderdmiljoenmiljard foto's geupload. Voor degene die geen buddy is; "Jack Gouweleeuw" om me te vinden.

  • 05 April 2014 - 09:38

    Mieke:

    Hoi Jack,

    Je hebt wel al veel meegemaakt, lijkt mij heel vervelend daar! Hier hebben wij ook mooi weer, we zijn veel buiten, heerlijk! Verder gaat alles zijn gangetje, ik heb een één aprilgrap uitgehaald met het hockeyteam van Lex, ze hebben balletles gehad, goed voor de spieren! De trainer werkte mee en toen er 12 jongens een pirouette maakten lag ik echt over het hek van het lachen, ze konden na de balletles de humor er gelukkig van inzien. Lex gaat waarschijnlijk wel kampioen worden, we zoeken nog begeleiding voor 3 daags hockeytoernooi in juli, iets voor jouw??!! Kijk uit naar mijn verrassing, ik denk dat je toch besloten hebt om met monique mee terug te gaan, goed van jouw!! Als dit toch niet zo blijkt te zijn, nog heeeeeeeeeeeeel veeeeel plezier, en niets doen wat ik ook niet zou doen!!!!! XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX love you mam.

  • 05 April 2014 - 22:31

    Kees:

    Hoi Jack,
    Wat vervelend voor je dat het in new zeeland zo tegen valt, Gelukkig heeft Monique voor een verzetje kunnen zorgen :) Ik hoorde van Mike dat je een goede kruiwagen was en dat hij al helemaal in je oude job is ingewerkt. Wij zitten hier de uren af te tellen dat Monique weer thuis komt, dan zullen we ook wel veel gaan horen over jullie twee weekse trip.
    Kirsten is inmiddels al weer in Nederland terug en we zijn natuurlijk ook benieuwd naar haar belevenissen.
    Ik hoop dat je een leuke job gaat vinden en dat het leven er dan wat leuker op wordt:) .Houdt ons op de hoogte van je belevenissen en groeten aan je vrienden daar.
    Veel plezier en het gaat je goed,

    Kees en Greet

  • 07 April 2014 - 07:50

    Jeanette:

    He Jack,

    Klinkt allemaal weer super daar!! Ik zal je zo eens even opzoeken op facebook om je foto's te bekijken. Ik heb gehoord dat je broer nu bij Clare werkt, ik heb hem nog niet gesproken. Misschien komt dat nog. Verder is Desmond ondertussen voor 2 dagen per week bij ons begonnen en per september zit hij helemaal bij ons. Dus wat dat betreft is er aardig wat leegloop bij Clare. Ik wens jou nog heel veel meer mooie momenten toe en ik ben benieuwd hoe je nieuwe banen daar gaan bevallen! Succes!!

    Groetjes Jeanette

  • 07 April 2014 - 13:37

    Sjanie:

    Hoi hoi Jack, zo te lezen heb je nooit eens wat te doen, hihi, jeetje man ik ben zo jaloers, maarja.
    Heel leuk wat je allemaal ziet en doet, nu nog ff een baantje (of 2) zoeken, dan is dat ook weer gebeurd, ik ben ook benieuwd naar je verrassing, ik neem aan dat we het wel gaan horen van je ma,ik ben inmiddels met de VUT (hihi), bevalt me ook goed hoor, ga wel weer solliciteren hoor, wie weet!
    Nou Jack, doet geen gekke dingen, geniet van alles wat je doet en ik kijk uit naar je volgende verhaal, xjs uit Strijen

  • 28 Mei 2014 - 17:10

    Greetje:

    He Jack,

    Hoe gaat het met je? Meestal is het contact via Kees. Nu dacht laat ik eens wat van me horen. Van je moeder hoorde ik dat je misschien een andere baan kan krijgen, hoewel je het werk in de winkel waar je hu bent ook leuk vindt. Leuk dat je samen met Monique en nog een paar mensen zo'n leuke rond reis gemaakt hebt. Monique is al weer helemaal gewend hier maar denkt nog veel terug aan die leuk tijd. Ze is nu druk bezig een baan te vinden, maar dat valt niet mee. Maak je nog steeds veel tochtjes en heb je nog steeds de zelfde vrienden? en auto?Waarschijnlijk heb je er alweer veel nieuwe vrienden bij.
    Hier gaat alles z'n gangetje. Wij zijn nu ook bezig een tuin huis te maken, maar het is nog erg in de begin fase. Frank en Lex zien het wel zitten natuurlijk. Weer een plek om te chillen.
    Het voorjaar hier valt een beetje tegen. Af en toe een mooie dag, hopelijk krijgen we een betere zomer zodat we lekker buiten kunnen eten en chillen. Zo Jack nog heel veel plezier in New Zeeland. Geniet er van Maak veel foto's en tot Kerstmis!!!!! ( toch?) Liefs Kees, Marc, Frank en Greetje.

  • 28 Mei 2014 - 17:10

    Greetje:

    He Jack,

    Hoe gaat het met je? Meestal is het contact via Kees. Nu dacht laat ik eens wat van me horen. Van je moeder hoorde ik dat je misschien een andere baan kan krijgen, hoewel je het werk in de winkel waar je hu bent ook leuk vindt. Leuk dat je samen met Monique en nog een paar mensen zo'n leuke rond reis gemaakt hebt. Monique is al weer helemaal gewend hier maar denkt nog veel terug aan die leuk tijd. Ze is nu druk bezig een baan te vinden, maar dat valt niet mee. Maak je nog steeds veel tochtjes en heb je nog steeds de zelfde vrienden? en auto?Waarschijnlijk heb je er alweer veel nieuwe vrienden bij.
    Hier gaat alles z'n gangetje. Wij zijn nu ook bezig een tuin huis te maken, maar het is nog erg in de begin fase. Frank en Lex zien het wel zitten natuurlijk. Weer een plek om te chillen.
    Het voorjaar hier valt een beetje tegen. Af en toe een mooie dag, hopelijk krijgen we een betere zomer zodat we lekker buiten kunnen eten en chillen. Zo Jack nog heel veel plezier in New Zeeland. Geniet er van Maak veel foto's en tot Kerstmis!!!!! ( toch?) Liefs Kees, Marc, Frank en Greetje.

  • 02 Juni 2014 - 03:15

    Jack :

    Hoi tante! Wat leuk omwat van je te horen.. Ik ben daar een stuk slechter in.. Op het moment verblijf ik in Christchurch, waar ik ook de baan in de winkel had. Op het moment werk ik op een kantoor van een energiemaatschappij. Net begonnen dus moet nog een hoop leren! Collega's van de winkel namen me mee klimmen. Indoors en outdoors. Het gebeurde steeds vaker dus heb ik ook maarwat klimspullen gekocht. Er is verder niet veel nieuws.. Ik werk hier een paar maanden om wat centjes te verdienen en dan vervolg ik mijn reis. Ik moet nog het hele noorder eiland zien! Heel veel succes (en plezier) met het tuinhuis en wellicht kom ik snel daar ook een keer chillen! Groeten daar aan iedereen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

New Zealand and more..



Recente Reisverslagen:

15 Juni 2014

'Settling down'

05 April 2014

Het is zooo hard..!

27 Februari 2014

Castlehill, Duneden, Queenstown and Milford Sound.

13 Februari 2014

Eerste week
Jack

Reisverslag Jack Wueelewuog

Actief sinds 17 Dec. 2012
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 7425

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 23 Februari 2013

Australië 2013

01 Februari 2014 - 30 November -0001

New Zealand and more..

Landen bezocht: