'Settling down' - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jack wueelewuog - WaarBenJij.nu 'Settling down' - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jack wueelewuog - WaarBenJij.nu

'Settling down'

Door: Captain Jack (bring me back to the railroad track)

Blijf op de hoogte en volg Jack

15 Juni 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Poehh tijd voor een verhaaltje.. Het is toch lastiger dan verwacht om mezelf er toe te zetten een blog bij te houden als je in zo'n mooie omgeving bent..! Maar goed. Tijd voor een verhaaltje.

Na mijn geweldige trip met Monique (en alle mensen die we ontmoet hebben) was het tijd voor een baantje. De vriend van Andrew, Manager van de buitensport winkel, hield zijn woord en had een baan voor me geregeld. Plotseling moest ik producten proberen te verkopen in een winkel. Allerlei soorten schoenen, jassen, broeken, tenten, klimspullen en nog veel meer waar ik de ballen verstand van heb. Ik kocht normaal gesproken het best uiziende product in de eerste winkel waar ik in liep. Ben niet zo'n shopper, zoals sommige van jullie wel weten..

Ondanks mijn 'lack of skills' deed ik het best prima. Mijn collega's, die al 2 jaar een bijbaantje hebben in de winkel, begonnen mij vragen te stellen als 'how do you sell so much?'!
Werken in deze winkel is zo slecht nog niet. Je leert wat over producten die je zelf ook nodig hebt tijdens het reizen door Nieuw Zeeland, maakt heel de dag door wat praatjes met de klanten, je probeert ze te helpen met het vinden van het juiste product (ahum) en het beste van allemaal; leuke collega's die je meenemen klimmen en andere buiten activiteiten!
Ondanks het plezier dat ik had in de winkel ben ik toch verder gaan zoeken naar een baan waar ik meer uren kon maken. Ik kon rondkomen van het geld dat ik verdiende in de winkel, maar ik kon er geen buffer van opbouwen.

Ik ben langs verschillende uitzendbureaus gegaan om mijn CV achter te laten. Via een uitzendbureau kwam ik binnen enkele dagen al aan een baan; constructie werker. Dit was genieten zeg. 8 uur met een drilbor in mn handen gestaan om cement uit een grond te hakken. Voor ik eraan begon dacht ik 'EASY', maar dat viel vies tegen! Die dingen zijn mega zwaar, komen vast te zitten in het cement en bezorgen gruwelijke blaren op je handen! Er zullen vast sommige van jullie denken dat ik me niet aan moet stellen, maar deze kantoorjongen is dat niet zo heel erg gewend.. Daarnaast verdiende ik slechts een dollar meer dan in de winkel, waar ik plezier had! Een dag constructie werk gedaan en dat was dat..

Via een uitzendbureau ben ik terecht gekomen bij een kantoorbaan voor een bedrijf dat nieuwe metersystemen installeert in meterkasten. Het is best saai werk, maar het verdient 7 dollar meer per uur dan de baan in winkel. Daarnaast is het ook fulltime, dus meer uurtjes, en sluit het technische aspect aan op het werk dat ik Nederland had! Ik ben dus weer terug op een kantoor, niet geheel gepland als ik eerlijk mag zijn.. ;)

Op het moment leef ik niet meer in hostels, maar heb ik Andrew's kamer overgenomen. Ofwel; leef in het huis van de manager van de winkel. Iedereen noemt hem Eru. Hij leeft hier met zijn vrouw, Averil. Ze hebben 2 honden en een kat, Hippo, Tank en Hickles. Hickles slaapt helaas nogal graag onder de lakens van mn bed. Het is dus al een paar keer voorgekomen dat ik op dr ben gaan zitten..

Doordat collega's mij mee bleven nemen klimmen heb ik mijn eigen harnas en klimschoenen gekocht. Ga nu 1 a 2 keer per week klimmen in een indoor hal. Volgende week ga ik met dezelfde mensen een dagje snowboarden. In slechts anderhalf uur van hier kan ik op de piste staan!! Je kan in de verte de besneeuwde bergtoppen zien als je door de stad rijdt. Schitterend!

Daarnaast zijn er een hoop internationals die ik ontmoet heb in de hostels ook in Christchurch gebleven voor werk. Zo nu en dan gaan we uit voor een drankje en het is lachen om met elkaar het WK te beleven!

Het WK..! De wedstrijden worden tussen 4 uur en 10 uur 's ochtends, Nieuw Zeelandse tijd, gespeeld..! Nederland speelde afgelopen zaterdag om 7 uur. Ik had 2 engelse vrienden zover gekregen om mee te gaan naar een pub. De pub opende extra vroeg om de wedstrijden uit te zenden. Daar zaten we; 7 uur 's ochtends met een bier-ontbijt. We waren niet de enige, de hele pub zat vol met Nederlanders/mensen die Nederland supportte. Slechts enkele spanjaarden waren aanwezig. Tot iedereens verwachting in hebben onze voetbalhelden de vloer volledig aangeveegd met de spanjaarden! 1-5! En Van Persie..! Poeh! De volgende wedstrijd is om 4 uur donderdag ochtend.. Weet nog niet of dat ik die kan zien hoor, maar ga mn best doen!

Lange saaie dagen achter een bureau zet je aan het denken hoe het thuis zal zijn. Nu iedereen samenkomt met het WK en met je familie voor vaderdag. Goede herinneringen aan familie en vrienden zorgen er voor dat ik absoluut terugkom naar Nederland. Maarrrrr... 'Not today'!!

  • 16 Juni 2014 - 07:41

    Kees Zwinkels:

    Hoi Jack , mooi weer een verhaal van je te lezen.fijn dat het je zo goed gaat en dat je je zo goed weet te vermaken .
    Hier zijn we volop bezig met een feestje voor te bereiden voor mijn 50 ste verjaardag en die van Greetje in mei dit jaar.
    We gaan deze week een buitenkamer in de tuin bouwen om het nog gezelliger te maken. Kunnen we het WK ook buiten volgen met een biertje.
    Heb nu niet zo veel tijd te schrijven,(moet naar het werk) maar zal binnenkort verslag doen van het feest.
    groet Kees

  • 20 Juni 2014 - 09:01

    Mieke Gouweleeuw:

    He Jacky,

    Wat een mooie verhalen weer, je gaat lekker! Had ook niet anders verwacht!!
    Geniet van alles, maar je weet ndwionzd!
    Love you en mis je xx mam.

  • 04 Juli 2014 - 11:56

    Jeanette:

    He Jack,

    Leuk om te lezen dat je het nog steeds goed naar je zin hebt!! Ik ben afgelopen weken aardig bij je in de buurt geweest want ik was in Indonesie. Afhankelijk van waar je zit in Australie kan je van daaruit redelijk snel in Indonesie zijn. Ik ben dan ook de nodige mensen vandaar tegengekomen. Lekker relaxte mensen zijn het! Dus ik kan me voorstellen dat het nog goed genieten voor je is! Toch leuk om elke keer je verslagen te lezen! Dus blijf het vooral doen. Genietze nog!!
    Groetjes Jeanette

  • 16 Juli 2014 - 17:47

    Marianne:

    Hoi Jack, goed te lezen dat het goed met je gaat. Super leuk die verhalen over werk. Zeker de trilboor. Ja, met jouw spierbundels.....Geniet van alles heel intens. En vergeet Nederland gewoon even... Hier op kantoor loopt alles gewoon door. Ja, wat wil je ook met je dubbelganger Mike. :-)
    hartelijke groeten, marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

New Zealand and more..



Recente Reisverslagen:

15 Juni 2014

'Settling down'

05 April 2014

Het is zooo hard..!

27 Februari 2014

Castlehill, Duneden, Queenstown and Milford Sound.

13 Februari 2014

Eerste week
Jack

Reisverslag Jack Wueelewuog

Actief sinds 17 Dec. 2012
Verslag gelezen: 1774
Totaal aantal bezoekers 7422

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 23 Februari 2013

Australië 2013

01 Februari 2014 - 30 November -0001

New Zealand and more..

Landen bezocht: