Downunder - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jack wueelewuog - WaarBenJij.nu Downunder - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jack wueelewuog - WaarBenJij.nu

Downunder

Blijf op de hoogte en volg Jack

09 Januari 2013 | Australië, Sydney

Oi mates!

De eerste week is inmiddels voorbij en heb al een hoop leuke dingen gedaan! Ik zal het even met jullie doornemen!

Na 10 uur vliegen kwam ik bij de eerste stop; Bangkok. Kon nog even op het vliegveld rondlopen, maar moest binnen een uur weer terug in het vliegtuig zijn om door te vliegen naar Taipei.

Deze vlucht duurde ongeveer 3 uur. In Taipei was een hotelletje geboekt omdat we daar plusminus 9 uur zouden blijven. Na 3 uurtjes slapen ben ik met Gino (een andere backpacker) door Taipei heen gelopen en heb een noodlesoepje gegeten bij een toko welke de keuken op de stoep had staan! Was wel erg lekker.

Vanuit Taipei was het nog 10 uur vliegen naar Sydney. Op Sydney aangekomen (3 januari) werden we opgehaald door de organisatie en zijn we doorgereden naar het bekende Bondi beach voor een nieuwjaarsduik! Mooi strand en in combinatie met zo'n 28 graden was het zeer goed vertoeven!

De volgende dag hadden we een regeldag. Er werd wat verteld over de leuke plekken in Australië, tripjes, verzekeringszaken en bankzaken. We zijn de stad in gelopen, hapje gegeten in het park en naar de bank gegaan om een rekening te openen. 's Avonds uit eten gegaan en daarna wezen stappen!

Dag erop zijn we naar het Opera House gelopen. Hier realiseerde ik me dat ik op het moment gewoon in f*cking Australië ben!! Daarna doorgelopen naar een boot waar we een heerlijk drankje en hapje hebben gedaan. Uiteraard was er ook tijd voor een duik. Heb hier heel vette foto's van, maar die post ik nog wel ergens als ik de tijd en sources heb! Die avond in het haventje gebleven van de boot. Hapje gegeten en 's avonds een schitterende vuurwerkshow!

Ook de volgende dag stond er weer wat leuks op het programma; bezoekje aan de Blue mountains! De wandeltocht door de bergen was enigszins zwaar, maar echt super mooie natuur en watervallen gezien! Vervolgens nog even een duik kunnen nemen onder een heerlijke waterval!

De laatste dag met de organisatie zijn we gaan surfen. Super vet! Ik heb een paar golven mee kunnen pakken, maar het is wel lastig hoor! 's Avonds hadden we een eindfeest in hippiestyle. Erg gelachen met iedereen en een heel vette avond gehad!

Gisteren ben ik de stad ingegaan omdat ik nog wat inkopen moest doen. Heerlijk met 42 graden!! Gelukkig hadden ze overal airco's in de winkels hangen! 's Avonds naar Bondi beach gegaan met een doos wijn en heerlijk op het strand gezeten! Mijn neef (Dick) was daar ook en we hebben ff bij kunnen praten onder het genot van een drankje.

Vandaag gaan we lekker in het park zitten en vanavond vertrekt onze bus voor een 5 daagse surftrip!

Inmiddels 3 maten gevonden waarmee we na het surftripje samen gaan roadtrippen!! Alle leuke activiteiten zijn geboekt en vanaf vandaag zal ik nog leukere dingen gaan doen dan het verhaal hierboven!

Het was misschien een lang verhaaltje, maar ik moet maar is gaan proberen wat vaker een verhaaltje te posten! ;)

Tot het volgende verhaal!

• 09 Januari 2013 - 11:38

Mama Mieke:

He Jack,

Al veel gedaan en gezien!!
    Het is hier but weer, regen en koud.
    De school is weer begonnen en het is na de drukke december maand echt saai!!
    We missen je en hopen snel weer iets van je te horen.
    Heel veel plezier nog, lekker genieten en laat je niet opeten door een haai!!
    Kijk ook uit voor bosbranden, en goed smeren!!!!!

love you, dike kus,

Mam

• 09 Januari 2013 - 14:05

Lenie Den Ouden:

He Jacky, hier je allerrrrrrrrrr liefste collega (ha,ha). Wat een leuk verhaal heb je doorgestuurd. We weten in iedergeval dat je veilig bent aangekomen. Geniet van f*cking Australië en doe voorzichtig hé!! Je moet wel weer heelhuids terug komen.
    ENJOY, en heel veel plezier met je nieuwe maten.

Groeten, Lenie

• 10 Januari 2013 - 07:29

Jeanette:

He Jack, Klinkt super tot nu toe!! Het weer is daar 10x beter dan hier, lekker hoor! Geniet er lekker van! Groetjes Jeanette

• 11 Januari 2013 - 11:28

Sander:

Hoi Jack, dat klinkt alemaal prima! En dat voor de eerste week. Kun je nagaan wat er de komende tijd verder nog op je pad gaat komen! Denk niet aan Clare of Cunningham, maar hou ons wel in beeld, want het is erg leuk om je een beetje te kunnen blijven volgen, daar Down Under! Groet, Sander.

• 13 Januari 2013 - 16:40

Kees:

Beste Jack, Leuk om je eerste belevenissen te lezen.Dat je het naar je zin hebt laat zich wel raden en dat het weer mee zit ook.Leuk dat je Dick daar ontmoet hebt die kan je inmiddels alle inns en outs van het land wel vertellen en tips hoe je het langst met je geld doet in australie. Ik neem aan dat je wel last hebt van de warmte maar niets met bosbranden te doen hebt.Hier is alles OK (z'n gangetje) en ik moet van allemaal de groeten doen.Ik wens je heel veel lol in de komende week en zet inderdaad wat fotos bij je verslagen anders gaan we denken dat je met je laptop in oudepekela zit te posten.
    Groeten en tot snel weer.

• 14 Januari 2013 - 13:01

Danielle:

Leuk spekkie! geniet ervan en niet teveel pimpen!