Goedemorgen deze morgen! - Reisverslag uit Tyagarah, Australië van Jack wueelewuog - WaarBenJij.nu Goedemorgen deze morgen! - Reisverslag uit Tyagarah, Australië van Jack wueelewuog - WaarBenJij.nu

Goedemorgen deze morgen!

Blijf op de hoogte en volg Jack

18 Januari 2013 | Australië, Tyagarah

Zojuist vertrokken uit Byron Bay richting Brisbane! Maar laten we Byron Bay eerst nog maar even doornemen!

Na 5 dagen surfen en strandhangen zijn we doorgegaan naar de party stad van Australië: Byron Bay!

Maandagavond kwamen we in Byron Bay aan. Snel langs de bottleshop voordat deze zou sluiten en vervolgens door naar het hostel. Even een snel drankje doen om vervolgens te gaan stappen in Cheeky Monkeys, een discotheek tegenover het hostel! De dansvloer bestaat uit soort picknicktafels waar iedereen op verschillende lagen staat!

De dag daarop zijn we op tijd opgestaan om naar de vuurtoren toe te lopen. Schitterende wandeltocht, maar heftiger dan verwacht! Uiteindelijk wel op het meest oostelijke punt van Australië gestaan en een schitterend uitzicht gehad vanaf de vuurtoren! 's Avonds nog even wezen stappen!

Woensdag hebben we een auto gehuurd om naar Nimbin toe te rijden. Nimbin is een hippiedorp en ziet er echt heel apart uit! Iedereen is er heel relaxed en de hoofdstraat bestaat uit winkels en barretjes in vrolijke kleuren! Op straat word je ook continue aangesproken of dat je koekjes wilt kopen, als je begrijpt wat ik bedoel..!

De weg naar en vanaf Nimbin is de mooiste weg die ik ooit gereden heb! Je rijdt door de bergen en je hebt continue een schitterend uitzicht! Daarbij komt kijken dat er ook verschillende watervallen in dat gebied zitten, deze hebben we natuurlijk opgezocht! Schitterend! 's Avonds nog even wezen stappen!

Gisteren hebben we eindelijk een dagje gehad dat we even rustig aan konden doen. Even lekker zitten langs het strand. 's Avonds een bbq gehad met de mensen die met dezelfde oranisatie reisde en ook in Byron waren. Daarna uiteraard wezen stappen!

Vannochtend ging de wekker om kwart voor 7. Een uur later moesten we namelijk de bus pakken om naar Brisbane toe te gaan. Op dit moment kwamen we erachter dat 1 van onze reisgenoten niet 'thuis' was gekomen!

Gelukkig nam hij zijn telefoon niet op, waardoor ik Byron Bay ben gaan doorzoeken en uiteraard op het strand ben gaan kijken. Nergens te bekennen.. 10 minuten voordat de bus zou vertrekken vraag ik aan de andere gasten waar we hem voor het laatst gezien hebben. Hij bleek naar t strand te zijn gegaan met een meisje met donker haar. Ik had een vermoeden wie het was, ben terug naar het hostel toe gerend en gevraagd of dat de beste kerel achter de balie de kamer van dat meisje kon open maken! Ja hoor, daar lag 'ie! Uit het bed getrokken, spullen uit de kamer gehaald en naar de bus toe gesprint! Gehaald!

Dus nu in de bus richting Brisbane. Daar huren we een auto en dan rijden we door naar Fraser Island!

Tot snel!

• 18 Januari 2013 - 18:36

Karin Van Beugen:

Hoi Jack,
    Hele leuke avonturen en verhalen!
    En wat leuk dat je iedere dag af 'moet' sluiten met stappen hahaha.
    Ik kijk uit naar het volgende verhaal/avontuur.
    Groetjes Karin

• 19 Januari 2013 - 17:08

Frans Vermeulen:

Dag Jack,

Al lezende constateer ik dat je het prima naar de zin hebt. Je leert en doet vanalles wat je van een backpacker mag verwachten. Geniet ervan,life is too short.

• 20 Januari 2013 - 12:08

Mieke:

He, liefie,

Veel gedaan en beleefd, blijf maar van de koekies af!! Thuis bak ik wel echte koekjes!!
    Lekker genieten en doe voorzichtig!!

dikke kus,
    mam

• 24 Januari 2013 - 08:50

Jose Eijsvogel:

Hoi Jack,
    ik heb je mooie vliegfoto gezien. Ziet er tof uit.
    Volgens mij heb je het erg naar je zin.
    Hier ook alles goed, alsof we in Oostenrijk zitten (beetje vakantiegevoel).
    Kinderen zijn net klaar met toetsweek.
    Ik moet nog even stevig aan de lijn, want over ruim vier weken gaan wij een
    weekje naar de zon ( Tenerife ).
    Jack, nog heel veel plezier!!!!!
    Groetjes uit het koude noorden.

Jose en de rest van de familie.