Hello Dingo's! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Jack wueelewuog - WaarBenJij.nu Hello Dingo's! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Jack wueelewuog - WaarBenJij.nu

Hello Dingo's!

Blijf op de hoogte en volg Jack

27 Januari 2013 | Australië, Noosa Heads

Hallo luitjes,

Ik zit nu voor het eerst niet op m’n telefoon te typen (dikke vingers op een touchscreen) én het regent pijpenstelen dus we gaan er maar eens een lange versie van maken. Ik heb een hoop bijzondere dingen gedaan dus genoeg om over te schrijven!

Allereerst even een update over het weer. Op het moment zijn er wegen overstroomd en afgesloten rond om ons heen. Met geluk kunnen we morgen verder richting het noorden vertrekken. Airly beach willen we naar toe, maar het is dus niet zeker of dat dit gaat lukken.. Dus dit zijn mijn afgelopen dagen geweest:

Zoals vorige keer al verteld hebben wij ons moeten haasten om met z’n allen verder te kunnen reizen. Na 3 uur in de bus te hebben gezeten zijn we aangekomen in 1 van de grotere steden van Australië; Brisbane. Hier hebben we een taxi gepakt naar het bedrijf dat ons de auto verhuurt. Hier hebben we een schitterende de typisch Australische auto opgehaald; een Ford Falcon!

Na het ophalen van de auto zouden we direct doorrijden naar Rainbow Beach, maar we waren er wel voor in om het centrum van Brisbane te bekijken. Heel mooie stad, maar verder niet bijzonder. Wat plaatjes geschoten en wat dingetjes gekocht zodat we onze eigen muziek kunnen luisteren in de auto en snel de auto ingegaan zodat we niet in het donker hoefde te rijden, ivm overstekend wild dat je in het donker niet ziet.

De rit naar Rainbow Beach duurde zo’n 3 uur, maar ik vermaak me goed met het uitzicht overal en we hadden wat leuke meezingnummers, zoals dat hoort op een roadtrip! Aangekomen in Rainbow Beach was het al bijna donker en we hadden nog niet gedoucht (vanwege het haasten tijdens de zoektocht in Byron), we moesten nog avondeten regelen én we moesten ook nog een slaapplek vinden!

Voordat de winkels dicht zouden zijn hebben we snel wat te eten gehaald. Het eten konden we bakken op openbare barbecues welke langs het strand staan. Met z’n vieren hebben wij ons eten dan ook hierop klaargemaakt.

Tijdens het eten hadden we ons bedacht dat we een nachtje in de auto zouden gaan slapen om kosten te besparen en onze nieuwe auto uit te proberen! Echter moesten we nog wel een douche zien te vinden! Voor een douche zijn we enkele hostels afgelopen, maar in de hostels zaten de douches in de kamers zelf, dus dat werd lastig.. Gelukkig hadden we bij de auto een gids gekregen over de locaties van campings. We zijn dan ook een camping opgereden en gebruik gemaakt van de douches.

Na een heerlijke douche te hebben gehad zijn we terug naar het centrum gereden en opzoek gegaan naar een locatie waar we de auto neer zouden kunnen zetten om vervolgens in te gaan slapen. Toen we een mooi plekje hadden gevonden zijn we gaan ‘slapen’. Ik kon natuurlijk geen oog dicht doen op een autostoel en dan kwam er ook nog een politieagent ons om 3 uur ’s nachts vertellen dat we daar niet mogen slapen en als we niet direct weg zouden gaan dat we dan een boete van 500 dollar zouden krijgen! Midden in de nacht zijn we dan ook maar richting de camping gereden en de auto daar neergezet om het ‘slapen’ te vervolgen. 5 Uur in de ochtend zaten we helemaal vol met muggenbulten en de zon stond al vol te branden op de auto. Op dat moment hebben we bedacht dat we naar het strand zouden gaan en in de schaduw onze slaap voort zouden zetten.

Op het strand kon ik wel eindelijk slapen, maar werd wakker gemaakt door een auto die bijna over me heen reed! De bestuurder vertelde ons vervolgens dat we niet op het strand mochten slapen. Dus voor zover weer een geweldige nacht van zo’n 3 uur slaap!

Via alles dat we geboekt hadden kwamen we die dag wel in een hostel terecht. Het was het hostel waar we de volgende dag vanuit zouden vertrekken naar Fraser Island. Fraser Island is het grootste zandeiland van de wereld en heeft schitterende meren die zijn ontstaan door regenwater.

Na 1 overnachting in het hostel en een half uur durende film over hoe je zou overleven op het eiland en hoe je het beste je auto erover kon besturen werden we ’s ochtends opgehaald door 4x4 jeeps. Nouja.. opgehaald.. We mochten de auto’s zelf besturen! We waren in groepjes van 8 personen per auto en helaas hadden 7 mensen in onze auto aangegeven dat ze wilden rijden.

We zaten in een groep met 4 heel leuke/spontane dames. Met deze groep maakte je eten welke je per groep had meegekregen, deelde je de drank en deelde je de zonnebrand etc. We sliepen in tentjes zonder matras op het zand, het eten moesten we op kookstelletjes maken en de wc was voor nr 1 in de natuur en nr 2 in een emmer o.i.d. Ik heb nr 2 maar voor 2 dagen opgehouden..

Fraser Island was zo ongelooflijk mooi en over ‘t strand en door de bergen rijden was geweldig! Toen we bij het eerste meer waren geweest wilde zowel ik als een reisgenootje achter het stuur stappen. Ik stelde voor om Rock, Paper, Scissors te doen voor wie er mocht gaan rijden. Gelukkig won ik, want het leukste stuk om te rijden kwam er blijkbaar aan! Het was een stuk door de bergen en er zaten flinke kuilen op die zandweggetjes! Het was serieus niet lastig om op dit terrein te rijden dus ik bedacht me dat wij dit wel wat sneller konden bereiden. Dit pakte voor mij heel goed uit, want ik vermaakte me prima, echter degene die helemaal achterin de auto zaten werden alle kanten opgeschut. Dit was erg leuk totdat er een heel diepe kuil aankwam en iedereen achterin van z’n stoel af werd gegooid, tegen het plafond aankwamen en 1 van mijn reisgenootjes zijn rug flink heeft geschaafd! Ik ben later nog (per ongeluk) teruggepakt, me hele linker kont is dan ook blauw en m’n nagel was dubbelgeklapt..! (goed moment om te knippen wellicht..)

Op het eiland liepen ook wilde Dingo’s rond. Dit zijn wilde honden welke mensen aanvallen in bijzondere gevallen. Die wilde ik natuurlijk op foto hebben! De laatste ochtend liep er dan ook een Dingo bij ons kamp. Ik natuurlijk direct mijn camera gepakt, maar de Dingo liep alweer richting de bosjes. Ik begon te fluiten zoals ik naar mijn eigen hond doe en ik kreeg de aandacht van de Dingo. Nog wat vogelgeluidjes en voor ik het wist stonden er 2 Dingo’s op 2 meter afstand van mij vandaan! Toen ik door mijn knieën ging voor de foto begon de Dingo te grommen. Heb op dat moment wel echt een schitterende foto van de Dingo kunnen maken! Daarna maar snel terug naar de groep toegelopen!

De 2 dagen erna hebben we weer in het hostel gezeten. Na Fraser Island kon ik wel wat goede nachtrust gebruiken. Ik heb dan ook tot half 2 ’s middags in mijn bed gelegen. Toen ik wakker werd bedacht ik me dat ik een vinkje op mijn bucketlist wilde zetten. Ik ben dan ook gaan informeren of dat het mogelijk was om dezelfde dag nog te gaan skydiven. Het was mogelijk! Zo’n anderhalf uur later hing in de lucht! Het was echt on-ge-loof-lijk! Het leek meer op een droom of een film dan werkelijkheid!! Foto’s en een film heb ik ervan dus genoeg souveniertjes om thuis te showen!!

Op de karaokeavond van het hostel hebben we de sterren van de hemel gezongen! Met z’n vieren hebben we Toxic van Britney Spears gezongen. Was zo hilarisch! Toen ik vervolgens bij de bar kwam kreeg ik er zelf een gratis biertje voor van de barvrouw! Met een meisje uit Ierland heb ik Summer Nights van Grease gezongen en met een reisgenootje heb ik nog een duet van Grease gedaan. Was een erg leuke avond!

De volgende ochtend zijn we een stukje terug gereden naar Noosa. Hier zouden we gaan kanoën, maar dit hebben we geannuleerd omdat het weer echt helemaal k*t is! De afgelopen dagen hebben we dan ook voornamelijk met een aantal mensen lekker op de kamer gezeten. Eergisterochtend hadden we wel een sportieve ingeving en zijn we door de regen gaan hardlopen over het strand. Nog wat krachtoefeningen gedaan en de zee ingedoken. Niet ons idee om te gaan sporten hoor, maar een paar leuke dames vroegen ons mee!

Gisteren was het Australia day en er zouden overal feestjes zijn. Omdat wij vanwege de enorme regenval plotseling nachten bij moesten boeken in Noosa hadden we gevraagd of we konden verlengen in het hostel. Dit was echter niet mogelijk, vanwege de drukte door Australia day. Toen hebben we een hotelkamer geboekt voor 100 dollar (goed te doen met z’n vieren), maar was ver van het ‘party gedeelte’ vandaan. Dus vandaag zijn we maar weer in het hostel.

Dit was het voorlopig wel weer. Al met al heb ik hier alsnog heel veel plezier! Er zijn een hoop leuke mensen en het is altijd nog beter dan daar in de kou te zitten! Ik houd jullie verder nog wel zo veel mogelijk op de hoogte!

Ps. tas en snel drogende handdoek (verjaardagscadeaus) zijn zeer praktisch! Iphonehorn wordt ook zeer gewaardeerd, Lau!

  • 27 Januari 2013 - 10:40

    Mieke:

    He Jacky,

    Veel gedaan!! Maar niet meer in de auto slapen, wat bespaar je nou eigenlijk, 7 euro voor een hostel??
    Het begint alweer op te schieten, je zit al over de helft! Nog heel veel plezier!!!!!

    Dikke kus,
    Mam xx

  • 12 Februari 2014 - 23:05

    Kees Zwinkels:

    Hoi Jack,

    Hoor dat je goed bent aangekomen, heb je je koffer al.
    Ben benieuwd naar je eerste verhalen. hoop dat je snel je stekkie hebt gevonden.

    groet,

    Kees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Australië 2013

Outback Jack is downunder Jackpackende.

Recente Reisverslagen:

27 Januari 2013

Hello Dingo's!

18 Januari 2013

Goedemorgen deze morgen!

14 Januari 2013

Yeeeeeew!

09 Januari 2013

Downunder

24 December 2012

De laatste loodjes!
Jack

Reisverslag Jack Wueelewuog

Actief sinds 17 Dec. 2012
Verslag gelezen: 511
Totaal aantal bezoekers 7438

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 23 Februari 2013

Australië 2013

01 Februari 2014 - 30 November -0001

New Zealand and more..

Landen bezocht: